torsdag 1 december 2011

När pappa är sjuk


Nej, det blir inte bra.
Jag måste be, men till vem?
Jag tror inte på gudfader den allsmäktige.
Och när jag frågar universum svarar hon
att det tar livet självt hand om.
Jag måste be till det innersta i pappa själv, att han sträcker ut sina starka vingar
och flyger. Att han låter livet flöda i sina lemmar och ådror, så att allting klarnar.

Pappa,
lyssnar å P1.
Pappa spelar klarinett.
Pappa är så rynkig som jag.
Jag har hatat honom stundtals.
Jag har älskat honom så mycket i hela mitt liv.
I mitt hjärta sitter jag ihop med honom.

2 kommentarer:

  1. Jag tror att Anders om någon fixar det här! Jag önskar det så innerligt för Anders skull, för mammas skull, för din och Martins skull och för min egen skull. Och för Elviras skull som tycker så mycket om honom..När Anders dyker upp i rutan på skype står alla andra lågt i kurs.

    SvaraRadera
  2. Jag ska tänka det också, att han klarar det här!
    För det känns som att jag inte klarar mej utan honom... fast vi ses så sällan....

    SvaraRadera