torsdag 29 december 2011

I min hjärna

Jag har gått upp fem kilo sista veckan, åh åh åh! Plankan, plankan, plankan
fast jag hatar det, fast det aldrig kommer hjälpa! Jo det kommer hjälpa,
jag kommer vara platt igen till min 40 års dag.
Fasta, tarmrengöring, hoppas jag får magsjuka så jag går ner i vikt.
Barnet vill ha sushi, jag ska göra det, det är bra att barn vill ha sushi.
Måste städa skåpen, det finns mjölbaggar i alla gamla burkar, varför ska JAG städa skåpen???
Jag hatar att städa men jag vill att det ska vara rent! Fan fan fan!
Och vem är det som ringer som hela tiden?????
Tvätten hänger och torkar överallt, sex maskiner skit-tvätt, jag vill rensa överallt. Rensa bort rensa ut! Men jag älskar att ha en massa saker överallt, bara det är rent, bara det är ordning! Varför är det inte ordning och reda???? Sakerna väller över mej, jag har börjat drömma igen om väskor som jag glömmer på tåg, att springa till bussar med massa bagage.... det är inte bra, det betyder att sakerna tar över mej!
Jag vill sitta i ett minimalistskt inrett hem och läsa en bok.
Jag vill sitta i ett städat hem med massor av vackra saker som hänger ner på mej!
Ska jag hålla på och plocka grejer i 16 år till? Då har min yngsta som gått ut gymnasiet och jag är.... 53.... Finns vi ens då? Om jorden går under precis då har jag bara plockat i hela mitt liv!
Andas, andas, blunda, räkna långsamt, sitt ner på toaletten! Stå inte upp och bajsa redo att kasta sej ut i kaoset.
Ge mej en rast, ge mej en dröm i himmelriket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar