söndag 4 september 2011

Järna igen

Tillbaka i Järna.
Vad gör man här?
Vem är jag mellan dessa fyra betongväggar och balkong?
En mor som ser efter sina barn när de är ute på gården. Precis det är vad all energi går åt till här. Eller att själv vara med ute på gården i ett meningslöst tillstånd där man bara står och glor, eller sitter och glor.
Det är klart, livet här är enkelt eftersom man bara spolar i toaletten utan att bekymra sej, låter varmvattnet rinna ner i avloppet utan att blinka, inga tak med snö att bekymra sej om.... Men jag tycker om att vara ansvarig, jag tycker om att sköta det som finns omkring mej. Men här kan jag inte känna samma engagemang för det är inte mitt.

Våran katt Devi har lämnat sitt kungarike i skogen för det här.
Hon satt hela dagen igår och tittade på medans vi packade släpet fullt, som om hon ville fara. Jag hade trott att hon skulle springa och gömma sej för att slippa åka med.

Det fina med här är en massa vänner som jag tycker väldigt mycket om, som speglar som skrattar och pratar och delar med sej. Men ändå fyller det inte ut något tomrum i mej som önskar sitt eget space, sin egen skog som glittrar och lockar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar