onsdag 10 augusti 2011

Wanne be bonde


Det finaste idag var att sätta upp stängsel för fåren vi lånat över sommaren medans regnade drippade på mitt hår och mina händer.
Jag kände mej så lugn och glad och som jag ägnade min tid åt det mest meningsfulla jobb man kan tänka sej. Fåren äter rent den gamla hagmarken och det blir så fint!
Tänkte att sånt här skulle jag vilja göra hela mitt liv, vara en liten bonde och ta hand om några djur.
Bonderomantik! Jag vet ju att det inte går till så!
Det är ett jädra slit att vara bonde, men man kunde ju vara det lite och sen vara andra saker också...
Min pappa säger alltid att om han var ung igen skulle han bli bonde.
För pappa skulle jag vilja bli bonde och för farmor.
Sen ser jag ett program på TV som heter Bondens tid på jorden, en bonde i Småland som brukar jorden på gammalt vis. Så vackert med en bonde som älskar och vårdar sin jord, som bryr sej om växterna och mångfalden.
Jag blir så inspirerad och rörd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar