tisdag 10 maj 2011

Sugerdetox


Sedan fem dagar kör jag sockerfritt.
Det är verkligen en utmaning!
Jag får sugercraving efter varje måltid i princip och varje kväll när det är dags att sova. Så vanligtvis äter jag något sött, då orkar man vara vaken ett tag till.
Jag tom smyger i skåpet så inte min man ska höra, DÅ är det ett missbruk har jag läst i boken "Sockerbomben i din hjärna".
Jag har hela tiden tänkt att jag ska göra en fasta när jag slutat amma Silas mitt yngsta (och sista) barn, så det här är nån slags nedtrappning inför den.
När jag hälsade på min pappa i Skåne önskade jag mej en godispåse, min snälla pappa köpte en till mej som inte barnen fick se, full av färgade godisar som jag proppade i mej en kväll vid 11 snåret. Sen kände jag mej jättekonstig, som om jag var i en microvågsugn, som om alla cellerna i kroppen reagerade på sockret samtidigt.
Det var läskigt! då bestämde jag att imorgon börjar min sockeravvänjning.
Jag tycker själv det går ganska bra, blir lite toksugen emellanåt, men det sitter mest i huvudet tror jag, som någon slags tvångstanke att jag MÅSTE äta nåt sött.
För egentligen är det inte SÅ himla gott med bullar eller glass...
Eller inbillar jag mej bara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar