lördag 28 maj 2011

Jag fick söner


Jag har alltid trott att jag skulle få döttrar, åtminstone en.
Men så blev det inte, jag fick tre söner.
De är helt olika varandra och så unikt fina och underbara! Jag älskar att de kommit till mej och jag är så tacksam för erfarenheten att ha burit dem, fött dem och nu det svåraste, att leva tillsammans med dem.
Men det var det här med döttrarna, jag tror alla mammor vill ha en dotter.
Det är bara är så, man undrar så mycket hur det är att få någon samma som en själv.
Sen är det ju inte säkert att det blir bra för det, men man fick iallafall en dotter.
I min lilla hjärna har jag hittat på olika teorier om varför det inte blev några flickor. Det skulle nog inte ha blivit bra, jag skulle ha uppfostrat dem till kommandosoldater, och det behövs det inte fler i den här världen.
Allting måste förklaras, det går inte bara att acceptera att livet tagit den här vägen.
I Indien är jag iallafall den lyckligaste tycker alla, där kan det inte bli bättre! Tre söner är högsta vinsten på lotteriet.
Ske guds vilja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar