tisdag 22 februari 2011

Späckat schema

Det händer så mycket dessa dagar.
jag ska åka på begravning imorgon för min mormor har dött nu, 104 år gammal.
Det är första gången jag ska sova ensam på flera år, jag ser fram emot det
även om jag åker dit för begravningen.
Jag ska ha på mej en kavaj som min mormor har sytt, det känns fint.
Det kunde hon verkligen bra mormor, sy. Hon gjorde så där väldigt noga som jag aldrig
skulle ha tålamod eller kunskap till. Vi pratade aldrig om hennes sömnad, vi pratade aldrig om något personligt överhuvudtaget.
Jag kan inte säga att jag kände henne.

Sen händer det att jag ska starta en trädgårdsblogg för Pralin. Jag har haft såna enorma problem att komma på ett bra namn!
Det ska ju vara ett riktigt bra namn tycker jag, så att man kommer ihåg det.
Klaras trädgårdsblogg, då tänker jag själv bara på Underbara Clara, eller Gröna sköna blogg kanske? Eller Stora Moren trädgård som är namnet på byn där vårat hus ligger.
Hjälp! Vad är bra? Jag tycker inte jag hittar så många vackra användbara ord.

Och så ska det bli kalas för Elvin som fyller 5 år på lördag, han vill ha skattjakt och paket och raketer och fiskedamm! Och det är klart man vill göra allt för sin lilla älskliga son.
Plus att det är maskerad på dagis och han behöver ha en Zorrodräkt.

Alla dessa vardaglia göramål som ska styras upp och planeras och genomdrivas.
Ibland känns det som att med åldern har det blivit trögare flyt, det flöt helt enkelt på bättre när jag var 20, nu måste jag verkligen anstränga mej för att saker ska bli till!
Jobba, stäva på, framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar