torsdag 3 februari 2011

Arga mamma


Jag blir arg på alla i kväll för att det inte blir som jag tänkt.
Elvin somnar inte som han brukar, Ilja som är äldst går runt och surar för
att vi inte kan se Solsidan som vi tänkte göra när Elvin somnat, men Elvin somnar
inte iallafall och inte Silas heller.
De börjat springa runt och busa istället och jag säger att nu lägger du dej ner
Elvin och blundar och sover! Bums! Ögona böj!
Men man kan inte tvinga någon att sova, och man kan ännu mindre bli arg på för att någon inte somnar.
Jo, jag kan bli arg, för vad som helst när jag har fått nog av att vara med barn efter en hel dag och bara vill vara med mej själv en liten fjuttestund!
Minsta lilla stress gör mamsen arg, men när alla väl somnat klockan 9 förstår hon inte varför hon blev så upprörd, de äro ju så oskyldiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar