fredag 21 januari 2011

Loppishunting



Idag har jag letat loppisar med min svägerska som är här på besök från exotisk Spanien.
Där hon bor blommar mandelträden nu, det är det 20 grader varmt och några dagar innan hon kom hit badade hon i havet!
Hur kan det bara vara så olika på denna jord???
Jag skulle så gärna vilja ha en trädgård i sånt klimat innan jag dör, tänk vilken känsla det måste vara att odla potatis i februari eller skörda citroner från sitt egna citronträd.
Iallafall letade vi loppis i Gnesta, det är väl något av det enda hippa och udda exotiska vi har att bjuda på i Januari månad in the Sweden.
(De har slalombackar överallt i Spanien men knappt några loppisar)
Men allt utom Röda korset var stängt, och det var sååå dööötrisst där, förlåt alla små tanter som jobbar gratis där, men det verkade faktiskt som om ni tagit allt själva som skulle kunna vara lite intressant.
Det fanns inte en enda liten tyglapp som var kul.
Kanske letar vi vidare imorgon, shoppa istället för att spara, fynda i stället för att meditera, det är min melodi.

1 kommentar:

  1. din melodi e min melodi vicken fin blogg klarabellamandelstjärna jag saknar dig å vill leka med dig å se dina trädgårdar med eller utan snö skall nog försöka ringa idag och se om jag kan hitta dig på världskartan många många kramar från signelinafina

    SvaraRadera