tisdag 28 december 2010

Ljusets återvändo


Vilka cool-lugna dagar jag haft sedan julafton!
Julefriden är verkligen total!
Det finns en tanke om att varje dag mellan jul och trettondagen symboliserar det kommande året 12 månaderna, en dag för var månad.
Hur dagarna artar sej speglar hur varje månad kommer bli.
Det känns fint att tänka på.
Nästa jul skulle jag vilja fira midvintersolståndet större än själva julafton, jag vet inte varför jag firar jul egentligen? För att jag gjort det sen jag var barn, för att alla andra gör det, för att mina barnen förväntar sej det.
Men ärligt talat, är det anledning nog för att dra igång en så stor karusell?
Nu har verkligen ljuset vänt och jag tycker till och med att jag kan känna det i luften!
Det är värt att fira!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar